Polaroid’s Oproep aan Gen Z: Leg het Echte Leven Vast met Polaroid Go en Vind Jouw Fotograaf

In een tijd waarin filters en bewerkings-apps de norm lijken te zijn geworden, roept Polaroid, de pionier van instant fotografie, op tot een terugkeer naar het ‘echte leven’. Met een gedurfde TikTok-creator campagne moedigt Polaroid Gen Z aan om de wereld vast te leggen door de lens van ’s werelds kleinste instant camera, de Polaroid Go.

De campagne, die voortbouwt op Polaroids wereldwijde merkthema ‘Capture Real Life’, gaat dieper in op het inzicht dat ‘het echte leven een gedoe is’. Creators werden uitgedaagd om een liefdesbrief te schrijven aan ‘het echte leven’, met al zijn schoonheid en lelijkheid. Dit inzicht werd opnieuw geëvalueerd en verfijnd in samenwerking met ‘The Robins, SuperHeroes’, een collectief van Gen Z’ers. Samen concluderen ze dat voor Gen Z ‘het echte leven’ synoniem staat voor ongepolijst, rommelig, uniek en uiterst menselijk.

Om een groter bereik en meer betrokkenheid te genereren, combineert de Creative Commerce-afdeling van SuperHeroes de campagne met verschillende mediakanalen. Bovendien nodigt Polaroid Gen Z uit om hun eigen fotograaf te vinden, iemand die hen helpt het echte leven vast te leggen zoals zij het zien.

De kern van ‘Capture Real Life’ is het creëren van content die specifiek en uniek is voor elke creator. Authentieke momenten die uiteindelijk leiden tot iets prachtigs – zowel de hoogte- als dieptepunten van het leven. Polaroid en SuperHeroes werkten samen met 10 creators, variërend van balletdansers tot muzikanten en wereldreizigers. Via een visuele reis laten deze creators hun volgers zien dat de Polaroid Go – Polaroids kleinste instant camera – de perfecte metgezel is om prachtige, echte momenten uit het dagelijks leven vast te leggen, waar je ook bent.

Craig Miles, Creative Director bij SuperHeroes, benadrukt: “De beste manier om de Gen Z-doelgroep te bereiken, is met echte, authentieke content. Daarom gaven we elke creator de ruimte om zijn of haar eigen verhaal te vertellen. Dit resulteerde in opvallende, aansprekende content met een herkenbare rol voor product en merk.”

De samenwerking tussen Polaroid en SuperHeroes Amsterdam begon eind 2023, en deze TikTok-creator campagne is het eerste tastbare resultaat van deze samenwerking.

Polaroid’s boodschap is duidelijk: leg het echte leven vast, ongepolijst en authentiek, met de Polaroid Go als je trouwe metgezel, en vind jouw fotograaf die jouw wereld kan vastleggen zoals jij die ziet.

[gmw_single_location elements="address,map,distance" units="k" map="1" map_width="80%" user_info_window="Uw locatie"]

Laat een antwoord achter